Fakt, że inni na nas pracują jest bardzo przyjemny. Otwieranie własnego biznesu, rozkręcanie go na tyle, że jesteśmy w stanie zatrudniać innych, to budująca sprawa. Jednak jest to o stopień trudniejszy biznes niż prowadzenie jednoosobowej firmy, gdzie sami sobie jesteśmy sterem, żeglarzem, okrętem. Zatrudnianie pracowników wiąże się z rozbudowaną strukturą przedsiębiorstwa i większymi kosztami utrzymania. A także z większa odpowiedzialnością. Należy zatrudnić w firmie odpowiednich ludzi, aby lecenia na usługi czy sprzedaż towaru były wykonywane solidnie, rzetelnie, terminowo, aby nie trzeba było wiecznie poprawiać jakiś błędów. O ile, nasza firma egzystuje w internecie, to fama o tym jak się traktuje w naszej firmie klientów rozejdzie się bardzo szybko.

Internet ma to do siebie, że wszelkie blogi, portale i media społecznościowe mają charakter opiniotwórczy i szybko dowiedzą się czy jesteśmy przedsiębiorstwem solidnym. Dlatego chcąc dbać o jakość usług i dobrą markę, należy zatrudniać odpowiednich ludzi. Jak to zrobić? To kwestia kwalifikacji, osób które zatrudniamy oczywiście. A także pewnego charakteru. Punktualność i dokładność w realizacji powierzonych zadań, to powinny być cechy kwalifikujące do przyjęcia do pracy. Wykształcenie to jedno, doświadczenie to drugie. Pieczątką na tych dwóch elementach będą właśnie cechy charakteru. Jeśli budujemy zespół, ważne też jest aby dana osoba nie była konfliktogenna i kłótliwa. Choć może to zabawnie brzmi, na co dzień zabawne nie jest. W pracy spędzamy jedną trzecią życia, jedną trzecią przesypiamy, a pozostałą jedną trzecią przeznaczamy na dojazdy z i do pracy, a także robienie zakupów. Nie brzmi to upojnie, dlatego istotne jest bardzo, aby pracownicy stanowili zgrany zespół, a nie kłótliwą, gryząca się grupę. Twoja firma zyska na uznaniu i podniesie się jakość oraz wielkość produkcji, czy usług jeśli wszyscy pracownicy będą stanowili zgraną grupę. To niesie w stronę sukcesu. Naprawdę.